Vážení rodiče,
máme za sebou první tři dny distanční výuky (DV). Škola se na tuto situaci již v září začala připravovat. Probíhala školení pedagogického sboru, první proškolení dostali také žáci 2. stupně. Se zkušenostmi z jarní vlny jsme opravdu velice rychle po pouhé jednodenní lhůtě na organizaci realizace DV nabídli žákům rozvrhy on-line videokonferencí dle nastavených pravidel ze strany MŠMT. V současné chvíli čeká škola na objednaná zařízení, abychom mohli pomoci dětem nedisponujícím technickým vybavením.
DV přináší velké nároky na vaše děti, učitele i vás rodiče. Škola je připravena DV zajistit, nicméně bez úzké spolupráce s vámi, rodiči, nemůže být tento způsob výuky úspěšný. Proto se na vás obracím jménem pedagogů školy o pomoc při zajištění úspěšného domácího vzdělávání.
Berte tato doporučení jako dobře míněné rady, jejich zajištění je opravdu jen na vás:
1) dětem držet režim stejný, jako při běžné docházce do školy – bez ponocování a pozdního vstávání
2) společně s dětmi vytvořit vlastní rozvrh – plán průběhu všedního dne, např.:
- budíček v … hodin, snídaně, obléci
- příprava pomůcek na výuku při videokonferenci
- čas na dopolední plnění úkolů domácí- školní práce s přestávkami, krátkým odpočinkem
- úkoly zaslané na začátku týdne spolu s dítětem rozdělit a včlenit do vlastní domácího rozvrhu
(rozhodně se nevyplácí nechávat dítě dopoledne trávit čas dle jeho představ a následně pozdě
odpoledne s již unaveným dítětem zasednout k plnění školních povinností, už vůbec ne plnit
školní povinnosti kumulativně těsně před termínem odevzdání)
- pokud dítě na plnění školních povinností pracuje přes den samo, navečer je vhodné s ním promluvit
a zajímat se, co v daný den dělalo, prohlédnout jeho samostatnou práci, poradit a pochválit za
odvedenou samostatnou práci
Je samozřejmé, že toto zajistit je velice individuální dle věku a zralosti dítěte a na vás tyto organizační záležitosti kladou mnohdy nemalé nároky. Věřte, že to, co do svého dítěte tímto svým úsilím vložíte, se vám i dítěti vrátí.
Škola je i nadále připravena poskytovat individuální pomoc dětem se specifickými poruchami učení, ať již formou intervencí plynoucích z doporučení PPP nebo využitím služby školního asistenta přihlášeným dětem. Asistentky budou rodiče dětí, čerpajících dané formy podpory, kontaktovat. K poskytování individuální pomoci jsou připraveni také všichni vyučující, které mohou žáci i rodiče kontaktovat (přes aplikaci Bakalář, e-mailem, telefonicky) a dohodnou si termín konzultační pomoci. Při výskytu technických problémů můžete kontaktovat Mgr. Petra Kroupu (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.), je připraven poskytnout konzultaci.
Rozhodně v této nelehké době platí, že „SPOLEČNĚ TO DÁME“ a nezbývá, než si popřát pevné zdraví, hodně sil, optimismu a brzký návrat dětí do školních lavic.
Helena Stříbrná, ředitelka školy